Kolme miestä ja tyttö

Heilastelin taannoin jonkin aikaa erään varsin ihanan tamperelaisen brittipopparipojan kanssa. Suhteen alkuaikoina totesin tälle pojalle, että hän on minun mielestäni maailman neljänneksi komein mies. Neljänneksi!

En tiedä, kumpi on uskomattomampaa, se, että oikeasti sanoin ääneen jotain tuollaista, vai se, että poika taisi ottaa sen jopa pienenä kohteliaisuutena. Kai hän oli pääätellyt puheistani, että kilpailu on kovaa.

Mutta entä ne kolme sitten? Tällaisten hurmosten syitä on toki vähän vaikea kirjoittaa auki, ne ovat usein jossain selitysten ulottumattomissa.

Mutta ei sitä nyt mikään suuri analyytikko saati mystikko tarvitse olla huomatakseen, että näiden ihastelulla on jotain tekemistä hiusten ja takkien kanssa. Ja niin oli muuten sen neljännenkin.

Ian Brownin parkanpukemiskohtaus (0:44) Golden Gaze -videolla on jotain maagista. Richard Ashcroft taas on aina livenä vangitseva. Maaginen on myös Oasiksen vuoden 2000 Jools Holland -keikka, Liamin laulussa on jotain erityistä. Tämän lisäksi esimerkiksi Some Might Say on huh huh.

9 Vastausta

  1. Mun mielestä juuri tuo vuoden 2000 Jools-spesiaali oli jotenkin lähtölaukaus Oasiksen heikoille vuosille. Ne oli vaan yleisesti musiikillisesti niin huonoja aikoja (kuuliko missään mitään muuta kuin Ricky Martinia ja Limp Bizkitiä?), että jotenkin odotti tosi kovaa Oasiksen pamauttavan ilmoille jotain ihmeellistä, mutta pamaus jäi vähän lässyksi. Ko. pätkässä tukat repsottaa, soitto on aika intohimotonta ja Liam ei kuulosta ”vanhalta Liamilta” (vaikkakin ihan OK:lta).

    Jos vertaa tähän 1994-Joolsiin, jossa on aivan eri tason meno ja meininki + oikein vielä rippipuvut päällä: https://www.youtube.com/watch?v=y5X1pAptGJE
    :-D

      1. Jep, osuva vertaus ’kaveriporukka’ –> ’rock-yhtye’!

        Kyllä mäkin diggasin Beady Eyen meiningistä etenkin tyylillisesti jne., mutta olisivat tarvinneet enemmän Flick of The Fingerin tasoisia, oikeasti Liamin parasta potentiaalia hyödyntäviä sävellyksiä. Siis onhan joku Beatles & Stones hauskaa kuunneltavaa, mutta jos käyttää perinteistä ”Jos tämä olisi uusi tulokasbändi, maksaisinko biisistä iTunesissa?” -kriteeriä, tiukille menisi.

        Olen yrittänyt miettiä pääni puhki, että kenen kanssa Liamin pitäisi lyödä hynttyyt yhteen biisinkirjoitusmielessä tästä edespäin. En ole mitään ihan kuningasideaa keksinyt. Johnny Marr olisi ehkä passeli vaihtoehto: mieti Easy Money Liamin laulamana! Tai Alex Turner nuorena nerona pystyisi varmasti säveltämään Liam-levyn? Tai Ryan Adams, se voisi olla jännä?

        Tai sitten pitäisi koota Liamin ympärille kombo kakkosketjun indie-biisintekijöitä, joilta voisi napata parhaat rock-vedot: Black Rebel Motorcycle Club, Mando Diao, jne. tms.

          1. Mä uskon, että ihmisiä kiinnostaa Liam ilman Oasista pidempäänkin, kunhan vain Liamin seuraava ”ulostulo” on tarpeeksi tasokas ja tarpeeksi erilainen kuin Oasis. Uskon, että kun Liamin tarinaa katsotaan 20 vuoden kuluttua, Beady Eye oli jonkinlainen ’false start’ ja että me ei olla nyt vuonna 2014 vielä kuultu ihan sitä oikeaa Liamia.

            1. Ei saakeli, nyt keksin ihan täydelliset biisinkirjoittajat soolo-Liamille: James Dean Bradfield / Nicky Wire! Manicsit on olleet isoja Oasis-faneja alusta lähtien ja etenkin niillä on ymmärrystä Liamille. JDB:ltä irtoaisi varmasti levyllinen anthemeita Liam-tyyliin ja Nicky Wiren sanoituksilla Liamilla olisi kerrankin ehkä jotain vähän painavampaa sanomaa. En vitsaile, tää olis ihan täydellistä!!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s